Το περιβάλλον στα δυτικά προάστια επιβαρύνεται αφόρητα από την κυκλοφορία των οχημάτων στους δύο μεγάλους οδικούς άξονες που τα διασχίζουν. Πρωτίστως από την Ε.Ο Αθηνών -Λαμίας και δευτερευόντως από την Ε.Ο Αθηνών- Πατρών.
Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, η ΝΔ ενέταξε στο κυβερνητικό της πρόγραμμα για τις υποδομές ως έργο εθνικής προτεραιότητας την κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα που θα παρακάμπτει την Αττική Την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα.
Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Δυτική Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτιστεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο και στους δήμους της Δυτικής Αττικής.
Τα οφέλη από την κατασκευή του έργου που έχει συνολικό προϋπολογισμό 500 εκ. ευρώ είναι:
• Αποσυμφόρηση της κίνησης στον Κηφισό με σημαντικό όφελος για τους οδηγούς που ταλαιπωρούνται καθημερινά, κυρίως τις ώρες αιχμής.
• Μείωση της ρύπανσης σε περιοχές που είναι ήδη επιβαρυμένες περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά αφού τα φορτηγά δεν θα έχουν λόγο να εισέρχονται μέσα στον πολεοδομικό ιστό.
• Αναβάθμιση της Ελευσίνας και της Δυτικής Αττικής και έντονα θετικές οικονομικές επιπτώσεις στην αξία της ακίνητης περιουσίας σε αυτές τις περιοχές.
Εξίσου ευεργετικά αποτελέσματα για την κίνηση στον Κηφισό και την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα έχει και η μεταφορά των ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και τη Λιοσίων στον Ελαιώνα. Οι δύο σταθμοί που διακινούν ετησίων 12 εκατ. επιβάτες, εξυπηρετούνται κυρίως από την Ε.Ο Αθηνών – Λαμίας και η μεταφορά τους και η διασύνδεσή τους με το Μετρό θα έχει θετικές επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή.
Διεκδικούμε την ολοκλήρωση των έργων μέσα στην επόμενη τετραετία. Οι απαιτήσεις για μια πολιτική με περιβαλλοντικό πρόσημο δεν πρέπει να αφορούν μόνο την χάραξη της αλλά και την υλοποίηση της.