Η νέα Εθνική οδός που θα “χαλαρώσει” τον Κηφισό και θα βοηθήσει περιβαλλοντικά τη Δυτική Αθήνα
Συνέντευξη στο xaidarisimera.gr σχετικά με το νέο αυτοκινητόδρομο
Η δυτική πλευρά της Αττικής, πέρα από τις άλλες αιτίες που την επιβαρύνουν, υποφέρει και από τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες που τα διασχίζουν: τόσο η Λεωφόρος Κηφισού όσο και η Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου και η Λεωφόρος Αθηνών προκαλούν βαριά όχληση και περιβαλλοντική πίεση.
Ο κ. Μπάμπης Καραθάνος, σύμβουλος του υπουργoύ Υγείας στον τομέα του Φαρμάκου και υποψήφιος βουλευτής Δυτικής Αθήνας, φέρνει στο προσκήνιο ένα μεγάλο έργο που μπορεί να βοηθήσει πολλαπλά:
– Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου σε Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και Κηφισό ταυτόχρονα, με αποτροπή διελεύσεων -ειδικά των ρυπογόνων φορτηγών.
– Συνακόλουθη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης με σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής.
– Πολύ καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων μεταξύ των Εθνικών Οδών Αθηνών – Λαμίας και Αθηνών – Πατρών.
Ίσως καταλάβατε ότι μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, που προορίζεται να ενώσει τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας παρακάμπτοντας το Λεκανοπέδιο και αποτρέποντας χιλιάδες αχρείαστες μετακινήσεις μέσα από αυτό, αφού οι οδηγοί θα μπορούν να μεταβούν από τη μία Εθνική Οδό στην άλλη ακολουθώντας πολύ πιο σύντομη πορεία από το να φτάσουν μέχρι την Αθήνα. Φυσικά το έργο αυτό, πέρα από την τοπική του σημασία, θα βελτιώσει αισθητά το επίπεδο των εθνικών μεταφορών. Έχει επανέλθει αρκετές φορές στην επικαιρότητα, αλλά δεν έχει προχωρήσει. Ο κ. Καραθάνος, ο οποίος το έχει βάλει ψηλά στο πρόγραμμα που προτείνει για τη Δυτική Αθήνα, μίλησε σχετικά στο “Χαϊδάρι Σήμερα”.
Κύριε Καραθάνο, πέρα από τα ζητήματα υγείας που -εύλογα- πρωταγωνιστούν στην πολιτική σας ατζέντα ως άνθρωπος του χώρου, θεωρείτε μεγάλης σημασίας για την περιοχή μας και το θέμα της Εθνικής Οδού Ελευσίνας – Υλίκης. Εξηγείστε μας τη θέση σας.
Με έναν τρόπο είναι και αυτό ζήτημα υγείας. Είναι ένα από τα “φάρμακα” που θα κάνουν καθαρότερο τον αέρα που αναπνέουμε στη Δυτική Αθήνα, αλλά και θα ελαφρύνουν το καθημερινό άγχος διάσχισης της Λεωφόρου Κηφισού. Είναι βέβαιο ότι αυτή η νέα Εθνική Οδός θα απορροφήσει σημαντικό κυκλοφοριακό όγκο και μάλιστα βαριά και πετρελαιοκίνητα οχήματα, που επιβαρύνουν πάρα πολύ την ποιότητα της ατμόσφαιρας, αλλά δημιουργούν και κορεσμό στην φέρουσα ικανότητα των αρτηριών της Αθήνας, όπως η Λεωφόρος Αθηνών, η Αττική Οδός και η Λεωφόρος Κηφισού. Είναι ένα από ίσως όχι τόσο “φανερά” έργα βελτίωσης της ποιότητας ζωής στην περιοχή μας, αλλά σίγουρα με πολύ θετική επίδραση.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του έργου στο οποίο αναφέρεστε;
Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας τη Δυτική Αθήνα και τη Δυτική Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο και αντίστροφα. Η ΝΔ, λοιπόν, ενέταξε στο κυβερνητικό της πρόγραμμα για τις υποδομές ως έργο εθνικής προτεραιότητας την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα, συνολικού προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ. Πέρα από αυτό το έργο όμως, εξίσου ευεργετικά αποτελέσματα για την κίνηση και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα δυτικά θα έχει και η μεταφορά των ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και τη Λιοσίων στον Ελαιώνα. Οι δύο σταθμοί που διακινούν ετησίως 12 εκατ. επιβάτες, εξυπηρετούνται κυρίως από τον Κηφισό. Αντίθετα η μεταφορά και η διασύνδεσή τους με το Μετρό θα έχει θετικές επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή μας. Αισθάνομαι χρέος μου να εργαστώ για την προώθηση των έργων αυτών, διεκδικώντας την ολοκλήρωσή τους μέσα στην επόμενη τετραετία. Οι απαιτήσεις για μια πολιτική με περιβαλλοντικό πρόσημο δεν πρέπει να αφορούν μόνο την χάραξη της, αλλά και την υλοποίηση της. Είναι ευθύνη των τοπικών δυνάμεων να αγωνίζονται για το δεύτερο.